mina senaste secondhand-fynd

Stockholm är verkligen som en oas av secondhand-butiker. Jag älskar verkligen att strosa runt i små mysiga stadsdelar och hitta guldkorn bland allt skräp. Man blir så glad närman hittar något som är sådär perfekt! Storleken passar, modellen är grym och priset är överkommligt. Bingo! Det är då secondhand är som bäst.

Jag har verkligen upptäckt massor av nya butiker sedan jag flyttade hit. Jag råkar hitta nya butiker varje vecka.. Myrorna och Stockholms stadsmission är ju två givna ställen som finns överallt, men dom här lite mindre butikerna är ju grymma! Tex Sko Dig på Hagagatan, Lisa Larsson på Söder, Zak på Upplansgatan och Modern Retro på Wollmar Yxkullsgatan. Det är bara några..

Nu när jag är "i mellan två jobb" (hehe, man måste ju försöka vara positiv!) så får shoppingen ske i billiga secondhand butiker. Budget helt enkelt.. Men det passar mig fin, fint! Mina senaste fynd är ett par byxor (ska sy in dom lite) för 45 kronor, ett brunt flätat skärp som kostade 85 kronor, ett par sjukt söta pumps för 95 kronor.. Samt tre par örhängen.. för 10, 15 och 60 kronor. Ett kap alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0