YES! sjukvårdsreformen gick igenom!

...satte på tvn nu på morgonen och nyheterna var på. Dom berättade att Obamas sjukvårdsreform gick igenom.. Yeees! Jag satt och klappade händerna framför tvn och skrek, hihi. 119 röster mot 112 tror jag att det var, och shit vad nära det var att det inte blev något.

Om jag minns rätt från nyhetssändningen, så har 7 andra presidenter försökt få igenom en sjukvårdsreform, men ingen har tidigare lyckats. But Obamaaaaa :) He did! Det här är verkligen historisk!

När jag bodde i usa och jobbade som barnflicka, så bodde jag ett tag i en familj som hade det rätt gott ställt. Fint hus, pappan hade ett sjukt framgångsrikt företag och mamman var hemmafru. Dom var rätt så unga, mamman 28 år och pappan var väl 30 år kanske, men jag vet inte om det hade något att göra med deras åsikter..Men under tiden som jag bodde hos dom, var usa mitt uppe i valprocessen.. Men dom sa i alla fall:

-Usch! jag hoppas verkligen inte att det blir någon "muslim" som kommer styra landet!!
(hon syftade på Obama och när hon sa det, så tänkte jag; Det kommer aldrig gå. Han kommer aldrig bli presedent, även fast jag hoppas på det. Men så blev det inte, ha!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0