min midsommarafton och födelsedag

Nu är vi äntligen hemma igen, jag och N och har sovit en natt hemma. Vi har alltså varit i Dalarna där vi hade hyrt en stuga över midsommar. Jag fyllde ju år på just midsommarafton så det kändes skönt att inte hänga på någon fest med massa människor som inte känner mig. " Aha, och vem är detdär som kommer med tårta?! :s "

Stigsbo hette i alla fall stället där vi bodde. Vi hade hyrt en gammal stuga som hade sjötomt och båt. Det var väldigt primitivt med utedass och allting, men det var härligt ändå. Inte så fasligt mycket mygg som vi hade räknat med och fint väder 2 dagar av 3.

Huset och lite sånt..
Tårta efter midsommarlunchen skulle jag ju såklart ha! Jag försökte att göra en Carl Gustav-tårta och jag måste säga att den blev riktigt bra! Med dom förutsättningarna som vi hade i stugan, kunde det inte blivit bättre, hehe.
Vi var faktiskt runt på lite olika midsommarfiranden med två andra par, Björn & Nadia och Annika & Richard( som var från tyskland). Bland annat till ett i Tällinge (om jag minns namnet rätt) och ett i Rättvik. Där var jag också lite extra "turist-ig" och köpte en Dalahäst målad i Rättviks färger. Grå var den..

..dagen efter, på lördagen, var det dags att åka hem. Även fast vi hade haft det supermysigt, längtade nog både jag och N hem lite grann.. ;) After all: så hade vi en jättebra midsommar! Sol, bad, båt, födelsedag, tårta, majstång, sill och blommor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0