musiken är som luft

Jag ska börja i en kör och jag längtar såå otroligt mycket! Jag älskar verkligen att sjunga, det är lite som terapi för mig. Man har liksom inget annat i huvudet än själva sången.. När jag hör någon som verkligen kan sjunga, eller en kör som låter så himla bra, då kan jag få gåshud typ 30 ggr om. Det går liksom som sus i mig, och jag mår bara så otroligt bra. Musiken betyder så himla mycket för mig.. Nu ska jag överdriva lite här, men hade jag fått välja på att vara antingen blind eller döv, då hade jag valt blind.

Musiken är som.. som.. Luft! man ser den inte, men kan känner den så väl och jag skulle verkligen inte kunna vara utan den.

OM jag gifter mig någon dag, vilket jag hoppas att jag gör (hihi), så ska jag ha en kör med på bröllopet. En stor kör! och dom ska sjunga Sommarpsalm. Jag fullkomligt älskar den låten/psalmen. Ni vet säkert vilken jag menar.. Den brukade man alltid sjunga på skolavslutningen. Om ni  inte vet vilken jag pratar om, så kommer den i alla fall här;
åh vad jag längtar till sommaren nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0