Lite nytt i sminkväskan

Jag har ju en förkärlek till YSL-produkter och har hittat mina favoriter hos det märket. Bland annat Touch Eclat, Radiant Touch, ni vet "concealer-pennan" i guld som är rätt poppis bland kändisar osv. Den är verkligen SÅ otroligt bra! Prova den om ni inte har gjort det. Jag kan säga att, om ni har rätt torr hy runt ögonen, dvs inte så fet, så passar den perfekt! Jag HATAR verkligen concealers som är så torra att dom lägger sig som en kaka under ögonen (tyvärr Make Up Store, Cover All Mix! inget förr oss med torr hy). Touch Eclat har mer fukt i sig och passar Perfekt till just området kring ögonen. Den trollar verkligen bort trötthet. Dock är den lite dyr, men man får verkligen vad man betalar för!

Tips!: Jag brukar då använda YSL runt ögonen, men ibland har man ju andra grejer man vill täcka. Kanske nån spot på kinden eller what ever.. Då använder jag faktiskt en concealer från Make Up store, men inte Cover All Mix (anledningen till att jag just nämner den, är att den är väldigt populär) utan en liten burk som heter Ezay Cover, i färgen Red. Det är ungefär samma som en av dom som finns i Cover All Mix, men eftersom jag bara använder färgen Red, känns de onödigt för mig att köpa den med tre färger i. Det säger ju sig självt :) Men till saken;

Till ögonen: YSL Touch Eclat, Radiant Touch.

Till andra spots som du vill täcka: Någon slags fetare concealer, tex Cover All Mix eller Ezay Cover, Red.


Sista tillskottet i min sminkväska blev ett puder från YSL (ja, jag är svag för förpackningen, men det är ett bra puder också!). Jag funderade ett tag på foundation, men jag hatar verkligen det! Det blir som en mask och man kan verkligen se att man har det på sig. Det är bland det värsta jag vet, usch! Men, folk som vill ha de, fine! Jag vill i alla fall se mer naturlig ut, jag vill att mina fräknar och min hudfärg ska synas. Anyways, jag har testa mineralsmink och det blir också ett så himla jämn resultat och det vill jag INTE ha. So, jag köpte bara ett vanligt ganska så transparent puder, från YSL såklart :) Det fick även bli en mascara (också en klar favorit!) och fick även ett jättefint läppglans. Jag hade något slags stämpelkort på YSL's produkter.. Lucky me :)

Färgen på läppglanset är en beige, nude nyans. Ungefär som den lilla färgklicken jag ritat till :)


Kommentarer
Postat av: Sara

Nej men har du blogg det visste jag inte, vad kul :)

2009-10-14 @ 20:43:32
URL: http://saaraans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0