med julen kommer glöggen

Jag är inget fan av glögg men det hör ju julen till, så jag gick in på Systemets hemsida och kikade lite.. Jag var nyfiken på vilka varianter som finns i år. Jag såg på Nyhetsmorgon att årets Blossa glögg (ni vet den som dom byter smak på varje år) var clemmentin/mandarin (tror jag), men jag vet inte.. Förra året var det ju blåbär och den smakade alldeles för mycket alkohol.

Nu hittade jag denhär (till vänster); Dufvenkrooks Amore Vanilj. Jag som är en sån sucker för vanilj.. Vanlij latte, vanlij parfym, vaniljglass, vaniljvodka.. I can go on forever! Jag ska absolut prova denhär!

Sen är ju den vanliga glöggen från samma märke(här till höger), jättegod. Den heter just Original och är väldigt klassisk. Förra året var första gången som jag provade den, och denna glögg är helt klart en favorit! Men och andra sidan har jag inte provat vaniljglöggen..

Nu blev det mycket prat om julen här, men jag kan inte hjälpa det.. Jag Älskar verkligen den! Något som är lite tråkigt, är bara att jag kanske kommer behöva jobba på julafton.. till kl 5 (!?) om jag får jobbet på Mango. Kista Galleria har nämligen öppet till kl 5, även på självaste julafton.. Jag har ju inget körkort, så jag vet inte hur jag ska göra.. Hade jag haft det, hade jag ju bara kunnat ta bilen till Eskilstuna när jag jobbat klart. Meen, nu går inte det. I vilket fall som helst så vill jag såå gärna ha jobbet! och om det är jobb på julafton som krävs, så fine. I'll deal with it.


Kommentarer
Postat av: sara

:) Jag älskar också julen!

2009-11-02 @ 19:00:05
URL: http://saaraans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0