Julgodis

Jag har kikat runt lite på nätet efter julgodis.. Jag är såå taggad inför julen. Hoppas bara att jag slipper jobba på julafton (ja, kista galleria har öppet till kl 16.00 på självaste julafton) Anyways, jag har hittat så grymma recept och här kommer några.

Har ni föresten några tips på julgodis? let me know 'cause I'm a sucker for it :)




Apelsintryffel


Marshmallow-choklad (6-8 pers)
Du behöver:
200 gr hackad mjölkchoklad
8 marshmallows

Gör såhär:
Skär marshmallowsarna i mindre bitar. Smält den hackade
 mjölkchokladen över ett vattenbad och tillsätt marshmallowbitarna. Häll smeten
 i en form som är klädd med platsfolie, låt svalna i kylen. Skär chokladen i portionsbitar. Förvara i en tillsluten förpackning i kylen.


(recept utrivet från Veckorevyn förra året)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0