årets första pepparkaksbakning

Jag var lite dålig på att blogga igår, men det kanske var för att jag hade fullt upp hela dagen. På morgonen gick jag och storhandlade och i affären hade dom faktiskt börjat med pepparkaksdeg.. Jag hade ju inga kakmått, så jag tänkte först inte köpa någon deg. Men sen såg jag att dom hade kakmått också :) Wiie, så jag köpte både deg och mått och sen ringde jag över Stephanie.

Vi drack glögg, åt lussebullar, och bakade pepparkakor. Senare dekorerade jag till och med några.. Några gjorde jag till N, som han fick äta, men några hänger i fönstret också. Hihi, det känns så "juligt" här hemma nu.. Fast vi inte ens har någon adventsljusstake. Men jag tror faktiskt att vi ska skippa dendär elljusstaken.. Jag hittade faktiskt en liten, liten, mini-ljusstake på Myrorna, där man kunde sätta i sånnadär "mini-kronljus". Men jag köpte den inte. Den finns nog kvar, så jag ska fundera lite på det idag.. Anyways, Här är lite bilder från när vi bakade  



   

Julmusiken hade vi självklart på full volym :)


Kommentarer
Postat av: S A N N A S . R U M

Mumsigt (:

2009-11-18 @ 13:59:39
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Postat av: mia

gud va roligt! jag vill också baka med dig ju! :D när ska du komma och hälsa på igen då? :) kram! <3

2009-11-21 @ 12:18:21
URL: http://sondagsbarnets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0