Vinterns måsten; del 1

Hej mitt vinterland..! Eller.. Ja, snön hinner ju i och för sig smälta innan den ligger nere på marken. Men det snöar i alla fall och det är Kallt! Fast nja, kallaRE än vad det var för 2 månader sen. Jag längtar dock efter den Riktiga kylan! Ni vet en sån där kyla som sticker i näsan och ger rosiga kinder. Aaah!


Snö på marken eller inte, man måste i alla fall införskaffa sig vissa saker. Typ vinterskor, vinterjacka, väntar, o massa annat. Jag brukar även behöva skaffa mig en ny hudkräm. Någon som känner igen sig? Man har en skitbra som man köpte i våras, då den gamla tog slut. Det kanske är Dior, Lancôme eller Clinique. Men SEN, när vintern kommer, då funkar den plötsligt inte alls!? (slängde vi hundralapparna i sjön?) Nepp, när klimatet ändras, ändras också hyn. Meeen, det var väl inget nytt :)


Jag har i alla fall känt att min hy bara trasar sönder. Man smörjer och smörjer, men hudkrämen gör ingen nytta. Till saken: Idag investerade jag i en ny hudkräm för torr hy! Det blev ett litet tjusigt kit ifrån Estée Lauder för lite över 500 kr. Jag gillar verkligen deras produkter, men jag har aldrig provat denna hudkräm. Det ska bli spännande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0