sen kanske.. Om några år

Jag Veeet, jag har inte bloggat på hur länge som helst. Jag antar att jag inte kännt mig motiverad. Men nu är jag back on track, åt minstonde idag!

Jobbat har jag inte gjort så mycket heller. Av någon anledning så har min timmar blivit väldigt få.. Det känns nästan tyngre att gå och jobba få dagar, än när man bara jobbar, jobbar, jobbar Gärnet nonstop. För då hinner man inte tänka efter så mycket. Man hinner helt enkelt inte stanna upp och tänka "Hur mår jag egentligen"? Pest eller kolera.

Jag har i alla fall hamnat i någon slags "katt-yra". Nu, idag, vill jag ha en katt mer än någonsin! Ända sedan jag var tillsammans med en kille i gymnasiet, som hade två helt underbara katter, så har jag varit helt kär i just katter. Haha, kärleken mellan mitt ex och mig, försvann men kärleken för katter har jag kvar :)

Jag längtar, längtar, Längtar! ..tills jag skaffar mig en egen katt. Det ska vara en Maine Coon eller en Ragdoll. Maine Coon är en rätt så stor katt med lång päls och den sägs också vara lite mer allergivänlig än andra katter. Perfekt för mig som är känslig (eller.. ja, sanningen är att jag har kattallergi men jag SKA göra någonting åt det).
Ragdoll är en katt vars personlighet är precis som namnet.. Som en trasdocka :) Väldigt lugn och kelig och när man tar upp dom blir som alldeles avslappnade, precis som en trasdocka. Mysigt! Sen så har både Maine Coo och Ragdoll ett helt underbart utseende.

Även om det inte blir någon av domhär två katterna, så Måste det bli en med lång päsl! Dom är ju så underbara!


Ragdoll. Kostar runt 7000:-


Maine Coon. Kostar också runt 7000:-


Och kolla in kattungarna.. Maine Coon. Jag döööör va söta!


Jag är fullt medveten om att 7000:- är mycket pengar, men det ÄR en investering. Jag skulle kunna batala 10.000:- med det är inte pengar det handlar om.. Det ÄR en familjemedlem och då spelar det faktiskt ingen roll. Varför kostar hundar så mycket mer? Är dom Mer värda än katter?! Djur som djur, alla är lika mycket värda!

Det är verkligen hemskt att man ger bort katter, dränker, avlivar och bara gör sig av med dom, just eftersom det finns ett överflöd av katter (sommarkatterm, katter som förökar sig tex). Men se till då att katterna inte Kan föröka sig! Då slipper man lägga ut katter på blocket för 5 kr eller lägga alla syskonen i en säck och dränka dom. Usch!

Cats for life! Oavsett om det är katt, hund, hamster eller guldfisk.. Djur förgyller verkligen ens tillvaro!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det var på tiden! :)

söta katter, jag hade en persier katt när jag var liten.

2010-05-09 @ 00:44:01
URL: http://jennysoderstrom.blogg.se/
Postat av: sara e

Åh vad söööa :D tack så mkt för att du klippte mig (med papperssaxen) ;D det blev superbra!! ses

2010-05-11 @ 18:49:46
Postat av: annelie

Sara, det var så lite :) Nästa gång tar jag med mig den riktiga saxen och då blir de ännu bättre! :) kram

2010-05-14 @ 13:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0