Min tå är trasig

..Japp! Fick det bekräftat i tisdags på kören. Vi har verkligen massor av blandat folk i våran kör.. någon bankman, några studenter, en barnläkare och någon sjuksyster.. Ja, det finns en härlig blandning.

Hur bröt jag då tån? Jo, i söndags (tror jag att det var) så plingade det på dörren, och min pojkvän sa: Jag tar det! Men han trodde fel, eftersom jag precis skulle springa före och öppna.. Så jag springer iväg mot dörren men hinner inte långt, eftersom jag slår i min ringtå i fotöljbenet. Hur, vet jag inte, men det kvittar faktiskt. Det gjorde så SJUKT jäkla ont(!!!) Och jag fick sitta med is ett bra tag, för att försöka bedöva smärtan.

Jag har ju brutit en tå tidigare men då stod den liksom rakt ut, i fel läge, och då åkte vi in till akuten. Denna gången var tån i rätt läge, så vi åkte aldrig in till akuten. Vad kunde som göra ändå? Röntga foten och konstatera att tån är bruten, inget mer. Tydligen brukar inte gipsa tår.

Ja, i alla fall så kunde jag inte gå dom första dagarna. En strumpa hade jag väldigt svårt att ha på mig och ännu värre skor(!) Jag kunde inte få ner foten i en sko. Det gjorde helt enkelt för ont. Meen! Igår förrgår hittade jag ett par flipflop (typ) med röda stenar på, så dom traskar jag runt i nu.

Men det måste nog vara på bättringsvägen eftersom det blåa börjar försvinna nu. Svullnaden är kvar och så, men det funkar bättre att gå nu. Jag längtar bara tills jagkan få hoppa i mina joggingskor och börja springa igen. Jag som precis hade kommit igång när jag gjorde illa mig. Blä!

Nu är som sagt mycket av det blåa borta, men kan ni se de? Finn ett fel? :)


..tänkte att jag gör bilderna små, så alla inte alla behöver inspektera mina fötter.. Bara dom som vill :P

Kommentarer
Postat av: Jenny

AJJ!!! stackars liten...

2010-05-20 @ 10:40:06
URL: http://jennysoderstrom.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

hej! jag vet inte vad gatan emmaus ligger på heter, men den ligger mitt i staden bredvid lindex ungefär. :)

2010-05-20 @ 15:21:50
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0