Vart är hon?

Ibland måste man bara stanna upp. Stanna upp och tänka efter på hur man egentligen har spenderat den sista tiden. Om det har varit värt det, och hur man har det i dagsläget. Då kan det gälla, jobb, livssituation, kärlek eller vänner. I mitt fall är det kärleken.

Det har gått upp och ner och stundtals har jag undrat om det egentligen har varit värt att fortsätta mer. Ingen tillit, men det kanske går att bygga upp? Ibland har det varit brist på respekt, men det går kanske att ändra på? Det verkar nästan som om jag är dömd att få spendera min tid på jorden med att gråta, att bli sviken och att inte kunna lita på människor.

Jag undrar om jag någonsin kommer att få ha ett förhållanden där jag inte kommer att bli bedragen. Där min pojkvän inte kommer att ljuga för mig, att gå bakom ryggen för mig. Men det är inte bara otrohet som kan förstöra att förhållande, det är även brist på respekt för varandra. När man inte ställer upp för varandra och inte står upp för varandra.

När man blandar otrohet, bråk, brist på respekt och bristande tillit, ja.. Vad får man då? Är det fortfarande värt att kämpa och spendera mer och mer tid av vårat värdefulla liv. Det liv som vi bara får uppleva en enda gång. En chans att förvalta och göra något bra med.

Jag vet inte vart jag är påväg, eller om jag ens gör rätt. Jag vill bara vara den glada annelie som jag brukade vara. Vart är hon?

Kommentarer
Postat av: mia

duuu.. det verkar ju inte som att det är så bra ju! :/ det är nog bra för dig att få komma iväg till usa några veckor och bara tänka på dig själv! du kanske inser vad det är du vill då? tänker på dig kraaam! <3

2010-12-05 @ 19:58:22
URL: http://sondagsbarnets.blogg.se/
Postat av: Lucke

Var med och tävla om en jumpsuit från onepiece på min blogg :P

2010-12-06 @ 10:53:35
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0