"Varför har inte Moderaterna gjort något åt jobbsituationen?"

Socialdemokraternas partiledare Mona Sahlin, säger: "Vi sätter jobben först. För klarar vi jobben, så klarar vi svensk ekonomi, och då kan vi också klara välfärden" /Från Socialdemokraternas hemsida.

Pyttsan! Jag blir så trött. Nu är jag inte jätteinsatt i politk och vet inte exakt vad dom andra partierna säger, men gud i himmlen! Det är väl såklart att alla partier fokuserar på jobbfrågan nu när det är lågkonjuktur. Jag blir så sur! Bara för att dom tappade massa väljare förra valet så vill dom ses som "räddaren i nöden" nu. Vilket parti vill inte att det ska finnas fler jobb i sverige? Uum, alla?

Sen att hålla på och försöka svartmåla varandra (det gör dessutom inte Bara sossarna utan alla partier. Just Det verkar vara sk "politik") tycker jag är helt orellevant och onödigt. "Moderaterna har styrt landet såhär, titta hur det ser ut! Nu har vi till och med större arbetslöshet än Finland, nästan störst i Norden(tror jag att Mona sa)" Men herregud, säger jag igen. Det är väl rätt uppenbart varför Moderaterna inte kunnat sänka den siffran; Har någon missat att det är lågkonjuktur?!? Jag lovar er att Socialdemokraterna, Folkpartiet, Vänsterpartiet, ja Vilket parti som helst, skulle haft lika svårt att försöka öka jobben i tider som dessa. Lågkonjuktur! Behöver jag skriva det fler ggr?

Jag röstade på Moderaterna i förra valet och visst, jag är lite besviken. Dom lovade saker inför valet, som dom sen kanske inte höll. Det har inte hänt mycket men och andra sidan kan dom inte trolla. Allting går inte att göra på några dagar, dessutom hade Socialdemokraterna kört in Sverige i sånna djupa spår, så det kan inte varit lätt att komma upp ur dom. Alla bidrag hit och dit.. Man behövde ju inte ens jobba, praktiskt(?)

Det kan inte vara lätt att försöka göra något bra med sverige under 4 år. Ok, det är väl bra att så många olika partier ska få möjligheten att styra sverige, men.. Näe, 4 år tycker jag känns lite lite. Det klart att vilket parti som än styr sverige, inte hinner göra mycket på 4 år. Speciellt efter att ett annat parti styrt sverige med deras politik. Det måste ju vara en himla röra i början (?)

6 år kanske? en liten kompromiss på den dubbla tiden.. ? Vad tror ni föresten om valet? Jag vill i alla fall ge Moderaterna en ny chans, en längre chans. Det kan inte vara lätt att försöka få ett land på fötter, efter att man tagit över efter socialdemokraterna och att det dessutom är lågkonjuktur. Titta, där kom ordet igen. It's official.




Update:
Okej, Reinfeldt byggde bla en sittfontän i sin bastu för över 1,5 miljoner kr (det var säkert mer än det beloppet men för att vara på den säkra sidan) vilket var mycket, Mycket onödigt! Det var skattebetalarnas pengar som gick till detta. MEN, jag förstår inte att man kan vilja ha Mona Sahlin som partiledare och Ännu mindre stadsminister(!?). Usch, jag får nästan gåshud.. Betalade sin dagmamma svart, räkningar som går till kronofogden, ta ut hundratusentals kronor ur sitt bolag som sedan går i konkurs, likadant med sitt Andra bolag(väntat?), är inte med i facket, obetalada p-böter, skattefusk och jag vet inte allt. Nej, jag blir mörkrädd! Det roligaste av allt är väl att Mona Sahlin är då regeringens småföretagarexpert och biträdande näringsminister, haha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0