Games, games.. I love games

först och främst.. Intervjun på Mango gick jättebra. Nu väntar jag bara på att dom ska höra av sig, vilket jag önskar såå djupt! Jag vill verkligen ha det här jobbet, men.. Jag dör ju inte om jag Inte skulle få de. Var på en kort intervju på Espressohouse igår också, plus att jag provjobbade några timmar. Kändes helt ok, men Åååh va jag vill ha Mango jobbet.


Anyways.. Jag kom på en grej som jag ville ha i julklapp.. Spel! Sällskapsspel! Gud va jag älskar att spela, de gjorde jag redan när jag var liten (haha, vilken unge gillade inte det?). Kommer ihåg när jag gick på fritids.. Shit va spel dom hade. Och många av dom hade vi inte hemma så jag passade på att spela så mycket de gick :) hihi.. I was and I am a sucker for board games :)

Så på min önskelista i år, står bland annat spel, brädspel. Othello (stavning?), Alfapet, Twister, Alias och Rappakalja. Helst skulle jag nog vilja ha Rappakalja, det verkar så roligt. Jag kommer ihåg när jag var yngre (alltså kanske 6-7 år) och alla mina äldre syskon satt och spelade de. Jag kunde inte vara med och jag visste inte varför.. Jag fick hålla till godo med Bamses Honungsjakt, hehe. Rappakalja går ju ut på att man får ett random ord (som med all säkerhet Ingen har hört tidigare) som man sedan ska ljuga ihop en föprklaring till.. Det ska alltså vara så trovärdigt som möjligt. Det behöver inte vara rätt ord för 5 öre, utan man ska bara övertyga dom andra spelarna om vad man säger.. :) Rätt roligt kan jag tänka mig.


Någon som har spelat just Rappakalja någon gång? Roligt, tråkigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0