Nyckeln till frihet

..jag vet inte varför jag gillar filmer som handlar om fångar som bryter sig ut. Måste väl ha något med att jag gillar "de man inte får göra" hehe.. Näe men. Det är svårt att förklara. Först och främst måste man ju begå en ett brott för att över huvud taget spärras in, och där var det första förbjudna. Och sen att försöka bryta sig ut, är till och med ännu mer förbjudet! Ni vet.. när man var liten och kollade på JönssonLigan och alltid hejade på bovarna (fast man inte ens visste att dom var bovarna.. hehe. Fängelset ville man ju inte hamna i, och hamnade men där skulle man Ut!)

Anyways.. så gillar jag Flykten från Alcatraz jättemycket också. Såklart man hejar på han som bryter sig ut :) Jag har faktiskt besökt Alcatraz också, när jag var hos min syster Bettan i San francisco. Det var Jättehäftigt! .. och sen Älskade jag dom första säsongerna av PrisonBreak.. Alltså, jag gillar fängelse filmer :)

Igår såg jag och N Nyckeln Till Frihet. Jag har inte sett den tidigare och jag måste säga att jag Älskade den! Love, love, love LOVED IT! Den var så fin och jag älskade att den var så lång. Man ville liksom bara fortsätta och fortsätta titta på den :)

Har ni inte sett den (vilket jag tror att ni har ^^ den är ju trotts allt från 1994, hehe) så SE DEN. Det är en riktig feelgood film. (när ni kollat en hanlvtimme eller så, och det börjar bli lite obehagligt; fortsätt att titta ändå! Det blir bättre!:) )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0