Nu räcker det, Kissie!

..ni som frekvent läser bloggar, har väl förmodligen stött på Kissie blogg. Alltså, fram tills idag har jag ändå tyckt att hon har varit OKEJ.. (förstå mig rätt nu) Hon vet att folk läser hennes blogg för att hon provocerar, för att man blir avundsjuk på henne osv. Men! Nu tycker jag att det börjar gå för långt. Med detta som jag skriver vill jag göra två saker.

nr 1. Att folk säger att det är Kissie "fel" att två unga (tror att det var tjejer) hade tagit livet av sig. Detta skulle alltså vara Kissies fel, för att hon säger att benen inte ska "gå ihop", att man ska träna och att tjocka människor inte är värda något. Hur kan Kissies åsikter ligga bakom 2 självmord? Dessa två människorna som har tagit livet av sig, hade läst Kisses blogg och kände att dom inte var värda något, dom bestämde sig alltså för att ta livet av sig. Dom männiksorna hade ju INTE köpt tjejtidningar.. Sofies Mode, VeckoRevyn, SOLO, alla andra som finns.. den Enda sidan som läste på nätet var Kissies blogg. Dom tittade Aldrig på tv eller kom i kontakt med Någon annan media. Dessutom hade dom INGA vänner alls som influerade deras liv. Nej inte då. Den enda människan som hade en inverkan på deras liv vad Alesandra, Kissie, Nilsson. Ja men ni hör ju själva? Så går det ju inte till.. Suck.

Visst är det hemskt att människor tar livet av sig. Jättehemskt. Men dom gör Sina val, så som vi andra gör Våra.. Även om jag tycker att det kanske inte är den rätta utvägen. Jag vill ju gärna ha kvar mina nära och kära. MEN.. man kan inte skylla ett självmord på någon annan. Om det skulle vara någon annans fel skulle det ju vara "mord"? Förstår ni hur jag tänker? Man Väljer ju faktiskt själv att ta livet av sig om man inte vill leva längre. Det är ju ingen som säger till personen att "NU så måste du ta livet av dig själv.. gör det nu! Annars!.." 

Så, alltså.. Summan: Att försöka lägga det här på Kissie är Totalt fel. Men!..

nr 2. Nu tycker jag att den här hettsen har gått för långt. Jag känner på mig att Kissies inte kommer att vara "sveriges blogg-prinsessa" mycket länge till. Jag tror att svenska folket snart har tröttnat på att höra "tjocka människor är fula, benen ska inte gå ihop.. alla älskar mig!"  det blir liksom lite tröttsamt efter ett tag. Inget nytt och snart betyder inte ens bokstäverna hon ingenting. Det blir som luft och inte ens intressant längre. Jag tror att hon kommer tappa rätt mycket läsare, för nu börjar det gå för långt. Folk kommer sluta irritera sig snart. Det enda som hon skriver nu mera är "jag ska träna.. jag ska äta mindre, låren/benen ska INTE gå ihop, feta människor är fuuuula!" Jag har i alla fall tröttnat. Såg föresten att hon hade gjort en paint-serie där hon visar med bilder att hon äter, hon kommer på sig själv med att äta och sen går hon till toaletten och spyr.. där gick det för långt.

From now on, bojkottar jag Kissie. Snälla, gör det ni också!



bild lånad från hennes blogg. Dom här två bilderna är från den paint-serien som jag skrev om. Innan hade hon en bild där hon åt. Och ja.. här ser ni ju. Behöver jag flera anledningar till att Inte läsa hennes blogg?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0