Jimmy Choo for H&M, ett skämt?

Ett ord säger jag.. eller, tre faktiskt; Så jävla hypat.

Jimmy Choo är ju som sagt "gäst designer" hos H&M den här hösten, och man kan ju säga att kollektionen verkligen har varit efterlängtat. Den släpptes igår och jag tänkte att jag skulle gå in på hemsidan och ta mig titt på vad som fanns och så. (Inte för att man skulle ha någon chans att köpa något, eftersom alla gamar redan har varit framme och köpt allt dom kunde komma åt!!) Av ren nyfikenhet alltså.. men vad möts jag av?

..så jävla fula saker. Okej, dom är inte horrible men jag skulle INTE betala 900 kr för några skor som ser ut så här. Jag skulle betala för att SLIPPA gå i skor som är mer hypade än alla skor som cirkulerar på alla bloggar, i alla tidningar och.. näe, jag kan inte ens beskriva hur galna alla kommer vara /är i dom här skorna (och resten av kollektionen..)

Och varför, Varför är alla så galna i denna dessigner? Jo, personligen tror jag att många människor vill få en liten glimt av hur det kan vara att gå i ett par designer shoes. En glimt av det glammiga glamour-livet.

Alltså.. man köper desginerskor och varor för två anledningar (bland annat!)

nr 1
; för att det är mer exklusivt. Skorna, tröjan eller byxorna sitter inte på var och varannan människa. Man vill sticka ut och synas, och Inte vara som alla andra!

nr 2; Man vill ha bättre kvallité än tex H&M's och dinsko's budget grejer.

No hard feelings, jag gillar H&M, just för att det är affordable.. men snälla nån! H&M tar inte dit en dessigner för att göra One af a kind-shoes som är i sån otrolig kvallité, utan dom gör det för att SÄLJA! Tjäna pengar och gå med vinst! Dom tar dit en kille som dom VET gör folk galna, bara för att det står Jimmy Choo på sulan. Visst. skorna kanske är i någon slags skindetalj för att göra dom lite mer "slitstarka" och där med dyrare, men.. Kom igen nu va?

..dessutom är färgerna DÖ TRISTA! svart, svart, svart, svart.. um.. Blått!.. svart, svart.. och.. Svart! Vi som Inte vill ha svart då? vad gör vi?


..vi får gå till någon annan budgetkedja ock köpa en annan färg på en annan sko. Dessutom kommer vi som handlar där vara med speciella än alla som kommer gå i Jimmy Choo for H&M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0