andra advent-mys

Igår var det ju andra advent, och jag och N höll igång hela dagen. Först hade vi en lugn morgon med frukost och så, sen gick jag och handlade lite medans N lagade en jättegod lax till lunch. På Prisextra (där jag oftast handlar) hittade jag en jättefin svart adventsljusstake (alltså en sån med plats för fyra kronljus, ingen el!) och så köpte jag röda ljus till. Blev jättefint! (klicka på bilden så ser ni bättre)

Efter lunchen åkte vi ner på stan för att gå på bio med N's bror och hans flickvän. Vi såg Luftslottet som sprängdes, och jag måste bara säga att den var SÅÅ bra! Mycket bättre än tvåan (flickan som lekte med elden). Jag var den enda av oss 4 som inte hade läst böckerna, så jag satt ju och stampade i golvet för att jag var så nervös över vad som skulle hända, hihi. Men jag ska inte avslöja för mycket, men jag säger: SE DEN! Eller läs böckerna, som jag tror är ännu bättre. Jag kanske ska önska mig dom i julklapp och försöka börja läsa lite? :)

När vi kom hem började jag baka lussebullar. Måste säga att dom blev väldigt lyckade, fast det var första gången som jag bakade dom helt själv (har ju bakat med mamma och med vänner tidigare, meen..). Jag blev faktiskt lite stolt över hur bra dom blev. N hjälpte också till att baka ut dom.. Santas little helper, haha! Nä men.. Bom blev bra. Jag provade även att göra som vanliga bullar (kavla ut degen och lägga på en fyllning) med mandelmassa, smör och vanlijsocker i. Dom blev också jättegoda, men vanliga lussebullar är ändå dom Riktiga Lussebullarna :)


Jag gjorde även lite julgodis, hihi. Dom heter inget, men det är mjölkchoklad med bitar av Juleskum (ni vet dom där rosa och vita tomtarna). N uppskattade dom Väldigt mycket :) me too, för dom var så himla goda! ..och lätta att göra. Prova!


Kommentarer
Postat av: mia

åååh va gott! men ska det inte vara dumle i också? :D vi ska göra det nästa vecka. btw, hade ni marabou? funkade det? :)

2009-12-07 @ 15:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0